Idag....

Idag...
...Har vi faktiskt gjort nagot, varit aktiva utanfor huset och inte bara till mataffaren hihi... Vi gick upp vid ungefar halv 10 och bestamde tillsammans med Daves mamma som var ledig idag att vi skulle aka till kusten, till havet. sa vid 12 tiden akte vi tre ivag till Southend dar jag och Dave spenderade dagen med att promenera pa stranden (och jag doppade fotterna), tog en ol pa puben (eller jag drack cola men anda), at mat (en brand hamburgare till Ms Mig och Fish and chips till Mr Han) och sen blev det glass pa ett annat stalle, inte alls lika god mjukglass som hemma! sen gick vi forbi flera spelstallen med massa automater och vi jag overtalade Dave att forsoka vinna en ior i en drakt till mig sa vi spenderade typ 5 pund utan att vinna den men han lovade att kopa en till mig, aven fast jag klarar mig utan... sedan gick vi tillbaka till puben och satt dar eftersom Daves mamma skickade ett sms och sa att hon skulle hamta upp oss 45 min senare....

Efter att ha suttit i bilkoer hem sa gick vi direkt och kopte Sex and the city filmen till mig som vi nu har sett, ah vad den var bra, jag skrattade och jag grat och Dave bara tittade konstigt pa mig!

Imorgon...
Far vi se vad som hander, kanske har daves mamma nagon idee, kanske traffar vi nagra av Daves kompisar eller kanske sta stannar vi bara hemma hela dagen och bara ar...
Tankte ringa morfar imorgon och se om han vill komma over pa middag imorgon eller sa!
Saknar er!
pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Underbara pojkvan!

Gissa vems underbara pojkvan som nyss kopt sex and the city filmen toch lovat att se den med mig?

Jo min saklart!!!!

Sa nu ska vi se den och efter sa kan jag skriva vad som hant idag, for idag har vi faktiskt gjort nagot nytt, hihi...


pusspusspuss

TACK!

TACK NINA!!! <3
Du fick mig att inse det jag innerst inne visste men behovde hora fran nagon....


Regniga England

Idag har det regnat, fast jag har knappt varit ute bara pa tva promenader med Gladstone och da var det uppehall, vilken tur! men varje gang Dave har varit ute utan oss har det regnat, haha. Somliga straffas!!


Nu sitter eller snarare ligger vi och kollar pa mat program, ovanligt eh? Nej verkligen inte, han vill se alla matprogram som visas men vi har en overenskommelse om att ha ungefar halften av programen var, vilket betyder one tree hill och o.c pa dagen sen mer matlagnig och vid 4.30 ser vi mat till 7 (eller han lagar mat darimellan oxa) sen ar det eastender som han slaviskt foljer hahahahaha och sen ser vi det vi kan hitta haha....

Dave har nu sedan vi kom hit, gatt upp 5.6 kilo, haha och han kan ata hela tien och idag har han sagt att han ar hungrig hela jakla dagen aven fast han ater :)


pusspusspusspusspusspusspusspuss

Btw...

Forresten

HAN KOM UPP MED GLASS!!!!

Finns det nagon battre an honom?!

En vanlig kvall...eller sa...

Idag nar vi at middag sa at vi framfor tvn eftersom matsalens golv haller pa att bli omlagt och eftersom jag hade satt pa ett program straxt innan vi satte oss och at och eftersom Daves mamma visste att jag ville se det The sex education show, det ar sa bra och man far veta nya saker varje avsnitt aven fast det blev lite for mycket for Dave nar vi at da de pratade om forlossningar och annat ingaende haha

Nu vantar jag pa min andra portion glass med gelehallon som jag hoppas Dave kommer upp med for jag sitter i pyjamas shorts i sangen..


pusspusspusspuss

Pa golvet med tarar..

Ja, faktiskt...
Jag sitter pa koksgolvet hos Dave med ogonen fylldar ha med tarar, MEN inte for att jag ar ledsen utan for att Dave har hackat lok sa hela koket ar fyllt med lokjuice sa man blir tarogd hihi...
Jag sitter och laser bloggar och chattar pa msn medan han lagar mat - valdgt bra kompromiss maste jag saga..
Ikvall blir det tandori kyckling med sallad och/eller indisk curry kyckling - valdigt svart val sa jag tror jag maste ata bada haha...
Det har blivit valdigt mycket mat och atande sen vi kom hit till skillnad fran Kreta da vi knappt at nagonting
Dave har redan nu gatt upp 4 kilo sen vi kom, men det beor val pa att han ater hela tiden, fast han behovde ga upp men han maste borja trana oxa haha...
och jag, jag ater sotsaker hela tiden, glass eller kexchoklad, gelehallon, marabou choklad eller havreflan eller kanelgifflar fran ikea eller egentligen ater jag alla inte eller det borde vara och MEN jag delar med mig med Gladstone (hunden) sa hon ater nastan lika mycket som mig haha...

Nu vill Dave ga till affaren och kopa nagot sa vi hors snart igen...

pusspusspusspusspuss


Settling down....

Nu har vi varit har i lite mer an tva veckor och jag stormtrivs i England aven fast vi inte gor sa mycket om dagarna och det inte alls kommer bli sa har om vi flyttar hit...
Jag har redan kollat pa nanny jobb och annat liknande och hittat jatte manga och det skulle ju kunna vara ett bra forsta jobb och Dave kan ju fa ett kock jobb hur latt som helst men vi har inte alls bestamt oss for ena dagen sager vi Sverige och den andra UK sa vi far se efter jul nar vi ska bestamma oss...

PS ANNICKA!!
Om du laser det har, jag kommer hem i oktober och ar hemma tills efter nyar om ni fortfarande vill ha mig! om inte sa vill jag iaf komma och halsa pa!


pusspusspusspusspusspusspusspusss

Min sommar

Eftersom jag nu anser att sommaren ar over sa kanns det ganska sjalvklart att summera sommaren men istallet for att skriva om allt som har hant under sommaren nu (+ att jag lovade Dave att det skulle ga snabbt) sa tanker ag lista de latar som verkligen ar sommaren 2008 for mig, pa olika satt....


No stress - Laurent Wolf
Allt jag sager ar ' I dont wanna work today' skrikandes pa Havana varje gang den spelades, alltsa varje kvall vid 3 tiden haha....
I kissed a girl - Katy Perry
Titeln sager val allt, jag o E dansandes till den har pa jobbet nar vi borde ha jobbat haha....
Maskinen - Alla som inte dansar ar valdtaktsman
Gammal men spelades VARJE kvall pa Havana och jag som svensk dansade men skandinaverna...
Will.i.am - I got it from my mama
Jag och Teresa bakom baren, herregud.. Vi ar ju systrar! We got it from our mama..


En riktig summering av sommaren kommer..kanske..

Pusspusspusspusspussspusspusspuss


Bilder fran mobilen!

Nu nar jag ar i London sa ar det lattare att lattare att lagga upp bilder fran min mobil..De andra bilderna kommer nar jag fatt dom fran Emma...
Bild 1 Ar vart fiiina kok, bild 2 min fodelsedagspresent
bild 3 var vagg av valdigt bra kvalitet och bild 4 en annan vagg somvi fyllde med roliga saker


Valdigt fint och stort kok eller vad sager ni?
                                        En av mina fodelsedagspresenter fran Emma och Dave.. Stammer det? haha


                                      Vi fyllde den andra vaggen brevid var sang med massa saker sa det nite skulle se sa dott ut..


pusspusspusspusspuss
saknar er!

RSS 2.0