8 juni

Idag har inte varit en vanlig arbetsdag för mig.

Jag började 8.20 i Hampstead (mammans pojkvän bor där och dom hade alla sovit där), när jag kom dit låg R i soffan och halvsov framför en film och M sa att hon verkade hängig och varm, så jag lät henne ligga framför tvn i soffan. I var på bra humör och ville leka med R som bara sa "i stör mig!" haha. Jag som inte heller kände mig på topp tyckte det var skönt att få halvligga i soffan och samla energi. Vid kvart i 12 hade jag fått på båda barnen kläder och satte R i vagnen då hon var alldeles för trött för att gå men självklart ville I sitta i vagnen då men det gick inte, försökte muta honom med leksaker och nappen men inget gick så jag lyfte upp honom och försökte köra vagnen samtidigt vilket inte gick jätte bra så till slut kollade jag om R orkade gå och visst det gjorde hon så I satt i vagnen och hon gick brevid mig ner till Tesco för att köpa medicin.

Väl inne på Tesco när jag tagit en dricka och letar efter medicinen börjar R skrika dunderhögt för att hon har super ont i magen och säger att hon måste kräkas. PANIK. Vi skyndar oss ut ut affären och precis utanför så sker det. Woops..

Tillbaka upp till pojkvännens lägenhet och ringer båda mamman o pappan och förklarar läget och säger att vi måste ta taxi hem till pappan, för det kommer inte funka med taxi. 

Så jag ringer taxi och när den väl kommit så somnar båda barnen snabbt, R brevid mig och I i min famn, och I fortsätter sova när vi är hemma (14.00) och sov då jag slutade vid 16. R vaknade när vi var framme och jag la henne i soffan nerbäddad med filt och kuddar och hon somnade vid kvart i 3 och sov även hon när F kom hem vid 16.

Han kom hem tidigt för jag inte alls mådde bra och det kändes precis som igår att jag skulle spy plus att även jag hade feber, så han kom hem 16 istället för 18.45 så jag skulle få tid att sova nu ikväll men istället tog jag värktabletter och satte igång att städa när jag kom hem så jag tror jag måste sova nu...


Det där var i alla fall min dag...


Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0